Malarstwo 2

Mandylion
olej na płótnie, 160×120 cm, 2021  Obraz odwołuje się do tradycji średniowiecznych Mandylionów — przedstawień twarzy Chrystusa na chuście, którą często trzymała św. Weronika. Mandylion to przedstawienie męskie, ściśle związane z ikonografią kościoła katolickiego. W dzisiejszych czasach wiele wartości związanych z płciowością, jak i wiarą, poddawanych jest dyskusji, w której jeden czynnik powinien być wspólny:
One Time Wonder (z cyklu Uwodziciele…)
olej na płótnie, 200×150 cm, 2024
Cykl Uwodziciele pierwszego wrażenia
olej na płótnie, 150×100 cm, 2023/2024 (sprzedany) olej na płótnie, 150×100 cm, 2023/2024
Cykl Dom (symulacje)
olej na płótnie, 100×120 cm, 2023 olej na płótnie, 100×120 cm, 2023
Plastikowy ser (powraca)
technika własna, olej na płótnie, 80x50x4 cm, 70x50x5 cm, 70x50x5 cm, 70x60x10 cm, 2022 1 2 3 4
Proste rzeczy
olej na płótnie, 120×100 cm, 2022
Dom
Dom
olej na płótnie, 100×120 cm, 2022
Wszystko czego chcesz
olej na płótnie, 200×130 cm, 2022 Obraz jest świadomą grą z kiczem przedstawień cech determinujących płeć żeńską. Piersi unoszą się w bańkach, które materializują poczucie czystości i świeżości. Opowiada o poszukiwaniem połyskliwości, dodatkowej powłoki, czy też materii izolującej, która ma oddzielać warstwę malarską od świata zewnętrznego, tworząc intymną relację widza z obrazem. Jest to jednak
Cykl Alegoria
Bez tytułu I olej na płótnie, 180×140 cm, 2021(sprzedany) Bez tytułu II olej na płótnie, 160×120 cm, 2021
Lockdown
olej na płótnie, 150×120 cm, 2020 (sprzedany)
Bez tytułu (Dzienniki Gwiazdowe)
olej na płótnie, 80×100 cm, 2021(obraz zainspirowany twórczością Stanisława Lema)  
Niemoc
140×100 cm, olej na płótnie, 2021
WYWA 1
technika mieszana na płótnie, 110 x80 cm, 2020 (sprzedany)
Biała przemoc
olej na płótnie, 150×120 cm, 2020 Obraz powstał w trakcie pierwszego lockdownu. Przedstawia próbę zderzenia ducha czasów z warstwą materialną. Dotyka rozważań o stanie psychicznym nas samych w czasie pandemii: w stanie klaustrofobicznego zawężania się ram naszej dotychczasowej rzeczywistości. Na obrazie materializuje się postać, pojawiająca się we wcześniejszych cyklach malarskich, która nabiera coraz mocniejszego wyrazu.
1 2