Laboratorium rzeźby, Totuart, Centrum Praskie Koneser, Warszawa 2022
Oblicza rysunku – 55 lat Wydziału Grafiki, Pałac Czapskich, Warszawa 2023
Praca powstała z elementów odrzuconych z innej instalacji, składającej się z setek odlewów balonów. Balon, jako forma kulista, wypełniona powietrzem stanowi nieprzewidywalną matrycę odlewniczą. Pęka, zmienia objętość, farbuje lub elektryzuje się, uniemożliwiając uzyskanie pełnej formy. Rezultatem tych niedoskonałości stał się obiekt badający zagadnienia materialności i struktury, a w tym konkretym eksperymencie: efekty uboczne procesu twórczego. Stworzyłam obiekt z gipsu, który prawdopodobnie nie przetrwa próby czasu, podobnie jak forma, z której został wykonany. To właśnie charakterystyka materiału, odegrała kluczową rolę w procesie jego tworzenia. Urzeka mnie jego kruchość i podatność na destrukcję. Przez wzgląd na swą niestabilną naturę, płynnie koresponduje z charakterem dzisiejszej rzeczywistości.